PRODAT nemovitost přestalo být hračkou - ptáte se proč? „Realitní magnet“ Vám pomůže.

   

REDAKCE: EU ASOCIACE REALITY&MARKET

REFERENT: Tadeáš Matějíček MBA

Na detaily a vysvětlení jsme se ptali Michala Kopejtka, majitele LUXURY REAL ESTATE CZ, který v realitách působí více jak 10 let a pod jeho taktovkou byly zobchodovány více jak 4 mld CZ v nemovitostech.

„Vývoj realitního trhu v ČR byl za poslední měsíce či roky velmi turbulentní a přinesl nemálo stabilních změn a pro mnohé také nemilá překvapení. Covid a šílenství kolem něj je již minulostí a zřejmě všichni jsme si mysleli, že trh najede na své původní koleje a bude uparovat směle dál a my se budeme společně dívat na to, jak průměrná cena nemovitostí v ČR nadále roste, vše bude zalité sluncem a realitní společnosti budou nadále trhat rekordy bez ohledu na jejich vnitřní kvalitu služeb a profesionality. Jenže, naštěstí tomu tak není - proč?“ uvádí problematiku Michal

 

 

 

 

Například se zcela otočila situace z hlediska vstupní a vyjednávací pozice jednotlivých stran při realitní transakci. Z prodávajícího, do této doby "pána na koni", se stal mnohdy jen "páníček" a s koně již dávno sesedl, i když si to možná nechce připustit a neustále se snaží naskakovat zpět na sedlo. Prodat svou nemovitost jednoduše tak, že takový zájem zveřejní na některém inzertním webu a zájemci mu „utrhají ruce“, prostě již nestačí a dávno nefunguje. Na straně druhé ti kupující či zájemci, kteří na realitním trhu mohou díky své finanční situaci a možnostem být, na tohoto stejného koně nasedli.

Co se vlastně tedy stalo? Ceny nemovitostí, které ještě před pár měsíci byly na svém vrcholu a téměř každý majitel s velkou jistotou nakonec zájemce našel, jsou již prostě minulostí. Sazby hypotečních úvěrů, (ne)dostupnost úvěrů, vysoké ceny nemovitostí, vysoké životní náklady, inflace, nedaleká válka - to vše způsobilo jednoduše situaci, kdy se na realitním trhu nepohybuje zdaleka tolik zájemců (podle našich statistik jich je dokonce v Praze a okolí o více jak 78% méně než např. v roce 2021) a jejich návrat se dá očekávat pouze tehdy, když úrokové sazby dlouhodobě klesnou pod 4%, prodejní cena nemovitostí bude odpovídat tržním podmínkám, tedy majitelé vyslyší volání po snížení prodejní ceny a pak se navrátí i zájemci a s nimi kupní síla na trh v takové míře, na kterou byl trh zvyklý. Ale pozor - ani to nemusí stačit!

 

 

Hledat zájemce o nemovitost je v dnešní době jako hledat doslova „jehlu v kupce sena“ Toto přirovnání vystihuje především náročnost takového procesu. Můžete se v takové kupce přehrabovat týdny, měsíce, roky a stejně nakonec hledání zdáte s přesvědčením, že tam jehla ani nebyla. Jenže, co když byla?

Neznamená to tedy, že nelze nemovitost prodat i v této době. Znamená to mít opravdu silný magnet, který takovou „jehlu z kupky sena“ vytáhne a mít také čas na to, aby byl magnet správně aktivován. Ti, kteří jej umí nebo budou umět ovládat, budou úspěšní i nadále a nemovitosti budou prodávat navzdory okolnostem na realitním trhu. Díky tomu lze samozřejmě i očekávat pročištění trhu z hlediska počtu realitních zprostředkovatelů, neboť vlastnit a ovládat takový nástroj není pro každého a řada z nich tuto dobu obchodně jednoduše nepřežije. Majitelé či prodávající by tedy měli velmi dobře zvážit, zdali mají pro prodej své nemovitosti vhodného partnera, který skutečně tento magnet má.

U nás v LUXURY tomuto říkáme interně „realitní magnet“ a ten vlastnit, ovládat a umět dobře nastavit, je opravdu velmi finančně náročné. Co tedy „realitní magnet“ znamená a jak i Vám může pomoci?

 

Realitní magnet je obchodní nástroj kombinující několik dílčích systémů pro vyhledání zájmu o nemovitost a důležitou složkou je i nastavení poměrů a provázanosti mezi jednotlivými systémy. Když toto zjednodušíme, je třeba dát nemovitosti a její nabídce opravdovou péči z hlediska marketingu a zasáhnou nabídkou všechny cílové skupiny či jednotlivce na realitním trhu.

 

Většina prodejců (ať už majitelů nebo realitních zprostředkovatelů) využívá pro svou prezentaci nemovitosti inzertní portály jako jsou Sreality, Reality.Idnes, Bazoš.cz apod., někdy jich kombinují několik a ti ještě pečlivější svou nemovitost nasdílejí na své sociální sítě nebo své stránky a „čeká se“ co na to trh. Jenže výsledek nepřichází a přichází někdy až zoufalství, protože i toto „málo“ mnohdy stojí „mnoho“.

Realitní magnet, který u nás používáme pro naše zakázky a nadále se nám daří proto naše nemovitosti prodávat, vychází ze základního a logického zjištění – musíme „jehlu“ najít nebo vytáhnout z kupky sena a ne se dokola jen kupkou prohrabovat. Proto u všech zakázek, které pro naše klienty smluvně prodáváme, nejen zajišťujeme profesionální prezentaci (profesionální fota, videa, 3D virtuální prohlídky, vizualizace, texty apod.), aby taková nabídka byla zajímavá a poutavá, ale především zasáhneme nabídkou opravdu celý realitní trh a všechny potenciální zájemce. Kombinujeme v tomto směru následující systémy a účelně měníme poměrově jejich zásahy:

  • Plošná inzerce na všech dostupných realitních portálech (opravdu všech!) s neustálým vyhodnocováním úspěšnosti, topování (posouváním v rámci nabídky do popředí).
  • Vytvoření unikátního webu nemovitosti (vlastní webová stránka pro každou nemovitost) s cílem vyčlenit, odlišit nabídku od běžné inzerce ostatních nemovitostí a také využít internetovou stopu po zájemci
  • Nastavení a propagace nemovitostí přes reklamy, reeels a sponzorované odkazy na všech potřebných sociálních platformách (FB, INST, YOUTUBE…) s odkazem na vlastní web nemovitosti pro snazší následnou komunikaci. Toto prosím není „nasdílet příspěvek“ na svůj profil :D
  • PPC sponzorované kampaně (bannery) na nejznámějších a nejvyhledávanějších prohlížečích resp. webech jako google, seznam, atlas apod. kam denně chodí statisíce uživatelů
  • Dynamický remarketing s cílem neustále k nabídce přivádět ty, kteří ji již „někde“ viděli
  • Cenotvorba nemovitosti, práce s cenou a vyhodnocování tržních podmínek v reálném čase v kombinaci s reálnými potřebami klienta

Pokud máte zkušenost s některou z výše uvedených možností, pak jistě víte, že se nebavíme o korunových položkách a obzvláště ne v případě, kdy tyto systémy používáte opravdu se silnou podporou. My v LUXURY do realitního magnetu investujeme obrovské finanční prostředky každý měsíc, které se nám vrátí a vrací pouze tehdy, když nemovitost prodáme. Je to forma investice, kterou si nemůže dovolit každý a právě proto naše pozice na trhu neustále posiluje. Ano, prodáváme i v této době a mnohdy i za cenu, se kterou majitel už ani nepočítal. To považujeme, a naši klienti také, za základní motivaci a důvod, proč jsme tak úspěšní. Pro mnohé je zde i odpověď na to, zdali si za takové služby zasloužíme odměnu ve formě provize. Naši makléři zajišťují samozřejmě i veškerý ostatní servis jako prohlídky, vyjednávací procesy, ve spolupráci s advokáty pak právní servis a posledním krokem pro nás je teprve až den, kdy nemovitost předáváme novému majiteli a prodávající má své peníze na účtu. Tímto se lišíme, tímto budeme vždy jiní a výjimeční.

Pokud tedy prodáváte nebo se chystáte prodávat nemovitost, určitě si nechte naší nabídku předložit. Jednoznačně se Vám vyplatí.

Více o nás naleznete na našem webu www.luxurycz.cz

Přejeme Vám úspěšný den,

Michal Kopejtko

Obchodní ředitel

LUXURY REAL ESTATE CZ